Echinacea en Propolis

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Echinacea en Propolis

Bericht  Ini op di sep 02, 2008 6:02 pm

Verplaatst bericht van Rita

Ik neem euchinacea in druppeltjes van dr. Vogel en deze zijn niet al te goed van smaak en moet 5/dag 20 dr.innemen . Het is heel moeilijk om dit vol te houden , dus ga ik ook maar eens op zoek naar de pilletjes vooral omdat je ze maar 1 maal per dag moet innemen.

Die Propolis is van "Soria Natural" want Dr Vogel maakt deze niet meer , men vind hem wel terug gemengd met hoestsiroop maar ik had hem wel liever zuiver. Op de doos staat dat het een voedingssuplement is maar mijn zus die omeopathie gestudeerd heeft verteld mij dat het het product is waar de bijtjes hun korf mee inwrijven en ze zich zo beschermen tegen infectie's binnenin hun korf. De smaak is ook heel slecht .
Vandaag had ik een klant en die vertelde mij dat ťťn soeplepel wijnazijn per dag gemengd met lopende honing wonderen doet, het zou je beschermen tegen infectie's? Ik weet het niet maar ik hou niet van honing.

Lieve Groetjes
Rita

Laatst aangepast door Ini forumbeheer op wo jun 23, 2010 4:55 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Ini
Admin

Vrouw Aantal berichten : 2074
Leeftijd : 73
Registration date : 09-04-08

http://picasaweb.google.com/vinedor

Terug naar boven Go down

Re: Echinacea en Propolis

Bericht  Ini op di sep 02, 2008 6:05 pm

verplaatst bericht van Yvonne

Hallo,

Ik merk dat ik even wat berichten gemist heb hier ....Propolis, ik heb net even op google gekeken en dat ziet er zeker interessant uit. Ik denk dat ik dat ook eens ga proberen. Rita, weet je ook hoelang dat je dit mag gebruiken? En ik lees dat er ook een inhalor van is, ken je die? Waar bestel je dit, ik lees nl dat niet alle merken zuivere propolis gebruiken,dat merk van jou heeft het niet op hun site staan.
Of anders weet je zus dit vast wel, handig een zus die homeopathie heeft gestudeerd. Heeft ze nog meer goeie tips mbt de longen

Groetjes Yvonne
Ini
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Ini op di sep 02, 2008 6:07 pm

Verplaatst bericht van Rita

Hallo Yvonne,

Ik weet niet hoelang ik dit mag gebruiken ik zal het eens navragen bij mijn zus of bij de apotheek die geeft mij ook altijd goed advies.
Die inhalator daar heb ik nog niets van gehoord ik zal ook eens op google zoeken en navragen bij mijn zus
Heb mijn zuivere propolis bij de apotheker gaan halen, die heeft een opzoeking via de computer gedaan en heeft dit dan gevonden en ook besteld , de dag daarna was het al geleverd. Maar dat merk 'soria natural' kun je misschien niet in Holland vinden zal ook eens nagaan.
De andere tips zal zij zeker hebben , zal haar eens een mailtje zenden en mijn vragen afvuren.

Veel succes
Rita
Ini
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Ini op di sep 02, 2008 6:11 pm

Beste mensen,

Ik heb ongemengde Porpolis in huis van VitOrtho, dat bij ons bij een winkel met natuurgeneesmiddelen te verkrijgen is. Het hele bijen verhaal zit erbij en verder nog meer mooie informatie. Het schijnt een fantastisch middel te zijn. Maar voor ik dat allemaal opschrijf, zal ik even zoeken of er een link is.

Ik vind alleen de volgende en geen informatie van VitOrtho zelf, maar in het uittreksel van mijn product staat precies hetzelfde.

Klik hier voor link

Groetjes
Ini
Ini
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne moderator op vr sep 26, 2008 4:03 pm

Hallo,

Ik ben inmiddels gestart met de Propolis, ik heb hard moeten zoeken maar heb dan uiteindelijk capsules gevonden van 700 mg, die hoef je dan "maar" 2 dd in tenemen. Het zijn wel enorme capsules. Nu maar afwachten of het beter gaat deze winter met deze "wonderpillen " Wink

Groetjes Yvonne
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 42
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne moderator op zo nov 15, 2009 9:24 pm

Hallo,

Ik wilde even laten weten dat ik sinds het gebruik van de Propolis geen ab-kuur meer heb hoeven slikken. Ik ben sinds sept nog een pr keer ziek geweest (koorts,hoesten, benauwd, groen slijm ed), maar heb het steeds gered zonder kuurtje. Ik ben nu inmiddels sinds feb 2009 niet meer ziek geweest , soms een dag of wat wat gammel, maar dat had wrsch niks met mijn longen te maken. Inmiddels ben ik geheel klachtenvrij (op de vermoeidheid na).
Iets wat ik (en de la-artsen) nooit hadden gedacht. Ik ben ook medicatievrij momenteel, op de natuurprodukten na.
Of de Propolis heeft bijgedragen hieraan weet ik natuurlijk niet zeker, maar ik heb sterk het idee dat het dat wel heeft gedaan. Ik heb het gevoel dat ik door de constante inname ( 1 jr) van een natuurlijk ab de bacterien heb uitgeroeid en beschermd was voor een nieuwe besmetting. Ik heb voor mijn gevoel kans gehad om weer wat weerstand op te bouwen.
Inmiddels ben ik sinds 1 mnd gestopt ...kan niet mijn hele leven blijven slikken dacht ik zo, dus nu het zo goed gaat vond ik het tijd om te gaan afbouwen. Maar ik weet wel zeker dat als ik weer klachten krijg ik de Propolis weer ga slikken.

Groeten Yvonne
Yvonne moderator
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne moderator op vr jan 22, 2010 10:41 am

Hallo,

Ik weet dat er nog meer mensen gestart waren met de Propolis, hoe gaat het nu met jullie ?
Merken jullie iets ?

GRoeten Yvonne
Yvonne moderator
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Ini op vr jan 22, 2010 1:13 pm

Hoi Yvonne,

Ik ben deze winter nog niet ziek geweest, zelfs niet een klein beetje verkouden.... en ik klopt het dit keer niet af Wink. Ik weet niet of dat allemaal aan de Propolis ligt, ook de Echinea zal wel een grote rol spelen, evenals de vit. C die ik in grote hoeveelheden slik. En de vlierbessen tegen de griep die niet gekomen is, en de extra vit. D3 die ook aanbevolen werd tegen die griep. Dus ik weet het eigenlijk niet, maar ik heb er wel razend veel vertrouwen in. Zťker omdat ik veel stress heb (schildklierprobleempje en omstandigheden), en omdat ik al een grieperige man in huis 'overleefd' heb.

Groetjes,
Ini
Ini
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Enni op ma jan 25, 2010 3:10 pm

Hoi Yvonne,

Ik slik nu vanaf eind Nov Propolis en ben ook nog niet echt ziek geweest ik heb mijn dochter geholpen
omdat zij en de tweeling ziek waren, toen dacht ik als ik hier niks van oppakt dan geloof ik zeker in de propolis
ik heb een week later 1 dag wat koorts gehad en de andere dag ging het weer. Het is niet zo dat ik me elke dag helemaal goed voel, maar wie weet komt dat ook nog. Ik ga er in elk geval wel mee door en ook met
Echinaforce weerstand.
Ben jij al gestopt met Propolis? Dat was je dacht ik van plan.

Groetjes Enni

Enni

Vrouw Aantal berichten : 156
Leeftijd : 70
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Ini op ma jan 25, 2010 3:23 pm

Geweldig bericht Enni! Het lijkt er dus op dat de Propolis echt werkt. Dat mag ik maar graag lezen.

Groetjes,
Ini
Ini
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne moderator op di feb 16, 2010 10:37 am

Hoi Enni,

Ik ben nu sinds eind okt gestopt met de Propolis en dat gaat nog steeds prima.
Ik ben er echt van overtuigd dat het mij weer geholpen heeft de bacterie te bestrijden.
Momenteel slik ik helemaal niks meer voor mijn weerstand, maar dat heeft een andere reden...een hele leuke en die ga ik zo vertellen in een ander topic ;-)

Groetjes Yvonne
Yvonne moderator
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilian moderator op wo maa 16, 2011 6:05 pm

Hallo allemaal,

Ben de afgelopen dagen weer gestart met propolis, maar het is me weer niet goed bevallen. Ik ben er een tijdje geleden mee gestopt omdat ik last van darmkrampen en maagpijn kreeg vooral na het eten, en dat gebeurde nu weer. Het is voor mij denk ik wel duidelijk dat het aan de propolis ligt, maar ik baal er wel van. Ik had zo gehoopt dat het voor mij ook zou kunnen werken en ik me daardoor beter zou gaan voelen....helaas Sad
Misschien moet ik eens een lagere dosering gaan proberen, wellicht gaat dat wel goed. Ik weet niet precies welke hoeveelheden andere forumleden gebruiken Question Misschien hebben jullie wat tips voor mij..... zelf gebruikte ik in eerste instantie AOV 2x700 mg, maar nu door de klachten 1x700 mg, maar minderen mocht ook niet baten. Ik hoor het nog wel.....

Groetjes Lilian
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 901
Leeftijd : 53
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Ini op wo maa 16, 2011 6:26 pm

Hoi Lilian,

Wat balen dat het niet lukt met de propolis. Ik merk er helemaal niets van dat ik het slikt. Maar je dosering is ook best hoog al zijn Yvonne en ik ermee gestart. Na een poosje werd mij geadviseerd om op een onderhoudsdosis over te gaan van 2 x per dag 250 mg nu Arcocaps van Arkopharma. (Eerst een ander merk, dacht ook eens AOV, maar dat wisselen van merk, heeft geen enkele reden dat wat mijn 'dealer' toevallig op de plank heeft.) Je moet het vůůr het eten slikken, maar dat zag ik pas deze week op de bijsluiter staan. Ik heb het altijd spontaan juist nŠ het eten geslikt. Dat werkt voor mij kennelijk evenzogoed. Misschien een idee voor jou, want met eten erbij is het min of meer time released en komt dus niet alles in een keer in je maag en darmen terecht. Dus als je het nog niet deed, probeer eens, en ik hoop zo dat het je lukt. Ondanks mijn ongezonde leeftoestand van de laatste tijd (= eigenlijk al meer dan een jaar) heb ik nog steeds geen bacteriŽle infectie gehad. Om precies te zijn: de laatste keer dat ik ab hewb geslikt, was eind 2007 en dat was misschien wel zeer onterecht, want vanwege bloeden. Verder ben ik zo terug te lezen eind 2008 behoorlijk verkouden geweest, met lichte koorts, maar dat is niet op een infectie uitgelopen. Ik slik propolis sinds september 2008. Ook leuk om zelf zo terug te zien: ik vind die propolis een wondertje.

Wel, ik ben benieuwd...

Groetjes,
Ini

Laatst aangepast door Ini forumbeheer op do maa 17, 2011 12:12 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Ini
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op wo maa 16, 2011 10:03 pm

Hoi Lilian, wat naar dat de propolis bij jou klachten geeft. Ik slik het standaard 2x pd. 750 mg Bee health in combinatie met 2x pd. een vit. c 1000 mg Hema. Werkt super, het is zelfs zo dat ik het mijn kids geef bij verkoudheden/koorts en ze ermee sneller lijken op te knappen. Zou je allergisch zijn voor een bestanddeel? Zou koniginnegelei wellicht iets voor je kunnen zijn? Dat kreeg ik bij de acupuncturist, in ampullen met ook probiotica, een hoge dosis koninginnegelei, ik meen van zoiets als Royal Jelly?
Ik vind het net als het himalayzout een wondermiddel! Sterkte! Nen

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Lilian moderator op do maa 17, 2011 12:18 pm

Hoi Ini en Nen,

Bedankt voor de tips, ga ze zeker overwegen.

Groetjes Lilian
Lilian moderator

Vrouw Aantal berichten : 901
Leeftijd : 53
Registration date : 10-06-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Enni op do maa 17, 2011 3:27 pm

Hoi Lilian,

dat is zeker jammer dat propolis bij jou niet bevalt. Ik slik dezelfde als jij ook 2 per dag. Als het beter weer wordt ga ik wel over op 1 per dag.
Ik slik al heel veel jaar Volkolon (vezels) twee zakjes per dag voor mijn darmen en Nexium voor de maag, misschien scheelt dat.
Ik ben ook heel blij met dit middel. Ik hoop dat je een oplossing kan vinden.

Veel succes,

Groetjes Enni.

Enni

Vrouw Aantal berichten : 156
Leeftijd : 70
Registration date : 18-07-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op do maa 17, 2011 8:07 pm

Haha, vandaag zag ik dat ik nu (pot is nb. al bijna leeg!) 1000 mg. propolis slik. Maar weet ook zeker dat ik van 750 mg heb geslikt. Geen verschil bemerkt, 't helpt alleen niet tegen bijziendheid, hahah! Nen

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Hennie Wouters op vr maa 18, 2011 11:20 am

Hoi Lillian,

Ik heb dezelfde als jou geslikt, en werd er erg ziek, ben daarom ook gestopt.

Groetjes Hennie

Hennie Wouters

Vrouw Aantal berichten : 86
Leeftijd : 55
Registration date : 26-10-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Josephina forumbeheer op vr maa 18, 2011 12:45 pm

Hoi Dames.

Ik zal ook even een duit in het zakje doen.Ik heb propolis ook geslikt.Ik kon er helaas ook niet tegen.ik kreeg idd ook krampen in mijn buik. affraid Mijn dochter zou het toen proberen die kreeg helaas ook hele erge buikpijn.De rest heb ik toen aan mijn ouders gegeven mijn vader kon het spulletje ook niet verdragen.Mijn moeder had geen klachten ervaren.Zij heeft de propolis dan ook op gemaakt maar vondt het niet zo........... dus is ook gestop toen het op was.

Groetjes Josephina flower
Josephina forumbeheer

Vrouw Aantal berichten : 1171
Leeftijd : 56
Registration date : 08-06-10

Terug naar boven Go down

Bericht  Ini op vr maa 18, 2011 3:35 pm

Hallo dames,

Nou, het is maar goed dat dat er hier dan ook eens uitkomt. En ik maar propageren dat propolis slikken het beste is wat je voor jezelf kunt doen. Nu kan ik daar tenminste mijn kanttekeningen bij zetten, want meerderen met buikklachten, daar kun je toch echt niet omheen. Ik heb trouwens ook heel snel last van mijn darmen, een ab-kuur en het is grondig mis. Maar gek genoeg laat de propolis mijn darmen met rust, en gelukkig maar. Wel erg jammer voor diegenen die het middel niet kunnen gebruiken. Of misschien valt een lagere dosering te overwegen?

Groetjes,
Ini
Ini
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Josephina forumbeheer op di mei 15, 2012 8:18 am

Hoi .........

Omdat ik niet goed reageerde op propolis vanwege mijn darmen. affraid
Ben ik al een tijd je op zoek naar een geschikt natuurlijk product waar ik mijn bacterie echt mee kan weg krijgen.Toen ik dit weekend de reclame folders in de bus kreeg zag ik daar de Manuka honing in staan.Een honig uit Nieuw-Zeeland.Deze honing blijkt een bactriele eigenschappen te hebben.Ik ben toen naar de winkel gegaan en heb een potje Makuna honig Active +18 gekocht met de vraag of het ook mogelijk is een blijvende bacterie weg te krijgen zei de medewerkster dat het mogelijk is.Nu ben ik van af gisteren met de honing begonnen.Ik moet 3 theelepels per dag nemen ik mag dan een uur voor en na die tijd geen warme dranken nemen want anders wordt de werking van de honing minder ik ben echt benieuwd wat het zal doen. scratch

Groetjes Josephina. Laughing
Josephina forumbeheer

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op di mei 15, 2012 8:34 am

Succes Josephina! Ik hoop voor je dat het gaat lukken! Iig. geen vies drankje, heerlijk honing.....mmmm.
Groetjes,

Nen

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Ini op di mei 15, 2012 9:07 am

Hoi Josephina,

Interessant van die honing. Ik kan me voorstellen dat als bijen spulletje aanmaken dat bacteriewerend is om in hun korf te smeren, de honing er ook iets van meekrijgt, maar dat zoek ik later uit. Jammer dat je gesteld de Propolis niet aankan, want het is wetenschappelijk bewezen dat dat echt helpt, dus d.m.v. zgn. dubbelblind onderzoeken, wat wil zeggen dat de ene helft van de deelnemers Propolis krijgt en de andere helft een placebo. In dit geval een gedegen onderzoek, want een bacterie kun je immers met een placebo niet wegrederen, wat met andere ziektes en ongemakken (vooral depressies) wŤl mogelijk is.

Groetjes,
Ini
Ini
Admin

Terug naar boven Go down

Bericht  Josephina forumbeheer op di mei 15, 2012 9:20 am

Hoi Dames.

Bedankt voor de goede wensen ik laat het nog weten of het bevalt enne ja honing is echt lekker Laughing Wink

Groetjes Josephina.
Josephina forumbeheer

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven

Permissies van dit forum: