Cannabis gebruik als hulpmiddel

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Cannabis gebruik als hulpmiddel

Bericht  tjeez op zo dec 07, 2008 9:03 pm

Heb er ff over getwijfeld of ik het zou plaatsen maar omdat het mij best helpt heb ik besloten om het toch maar aan jullie toe te vertrouwen.

Via een vaporizer gebruik ik (bijna ) iedere avond Cannabis, een vaporizer zorgt ervoor dat je niet de schadelijke stoffen binnen krijgt. Kijk hier voor meer info. Bij mij zorgt het rvoor dat ik (gevoelsmatis misschien) meer lucht heb, ik kan idd makkelijke slijm ophoesten, slaap er heerlijk op, en het belangrijkste ik wordt er vaak ook nogal vrolijk van. Er zijn de laatste jaren al veel ondezoeken gedaan naar het medicinale gebruik van cannabis bij longproblemen. Enkele vrienden van me met Astma hebben er ook best veel baat bij.Nu wil ik niet beweren dat het een medicijn is maar het verlicht heel veel klachten en daarbij is het beter dan steeds maar pijnstillers te pakken.

Hopelijk denken jullie niet dat ik een drugsverslaafde ben want dat is een erg vervelend vooroordeel wat veel mensen hebben bij cannabisgebruikers.

MVG

Tjeez
tjeez

Vrouw Aantal berichten : 165
Leeftijd : 39
Registration date : 17-09-08

Terug naar boven Go down

Re: Cannabis gebruik als hulpmiddel

Bericht  Gast op ma dec 08, 2008 10:35 am

Hallo Tjeez,

Prima dat cannabis je zo goed helpt bij je klachten. Ik denk dat dit middel meer en meer bekendheid zou moeten krijgen als hulpmiddel voor verlichting van de symptomen bij meerdere ziekten, zodat het uit de taboesfeer wordt gehaald. Er schijnen zelfs ziektes te zijn, waar geen enkel regulier geneesmiddel voldoende verlichting bij kan geven en cannabis wel. Dus als jij er meer lucht door krijgt en je er beter bij voelt, waarom dan niet. Ik hoop wel dat je medicinale cannabis hebt kunnen scoren, of is de vaporizer voldoende om alle vervuiling eruit te halen die het middel kan bevatten als je het via de 'gedoogde' verkooppunten aanschaft? Dat is me nog niet duidelijk geworden en dat hoop ik dan maar.

Ik weet echter te weinig van de werking af om te gaan beweren dat je beter cannabis kunt gebruiken dan de regeliere middelen die bij longziekten worden voorgeschreven. Maar ik zou willen dat het waar was dat een zo natuurlijk middel je kan helpen. Ik vind bijvoorbeeld vooral de inhaler met luchtwegverwijders en ontstekingsremmers heel slecht voor de gezondheid, vooral als ik aan de effecten op de langere termijn denk. Bovendien werken deze middelen zijn juist slaapverstorend, wat niet best is voor ons afweersysteem. Maar zoals gezegd: ik weet er echt te weinig, dus ook hier geldt de vraag naar wat het op de langere termijn met je doet. We zijn vaak zo uit op directe verlichting van onze klachten, dat wij daar niet graag over na willen denken. Als jij beter geÔnformeerd bent dan zou ik dat graag van je vernemen. Hoe zit het bijvoorbeeld met de gewenning? Heb je op de langere termijn niet steeds meer van dit middel nodig?

Als je over verslaving praat, dan zijn velen van ons helaas verslaafd aan vele geneesmiddelen. Ik zou bijvoorbeeld niet eens in leven blijven als ik mijn schildklierhormoon niet meer zou kunnen bemachtigen, wat ik soms een heel enge gedachte vindt. Dus 'wat is verslaving' is voor mij een discussie apart.

Groetjes,
Ini

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  tjeez op ma dec 08, 2008 11:08 am

Ini moderator schreef:Hallo Tjeez,

Prima dat cannabis je zo goed helpt bij je klachten. Ik denk dat dit middel meer en meer bekendheid zou moeten krijgen als hulpmiddel voor verlichting van de symptomen bij meerdere ziekten, zodat het uit de taboesfeer wordt gehaald. Er schijnen zelfs ziektes te zijn, waar geen enkel regulier geneesmiddel voldoende verlichting bij kan geven en cannabis wel. Dus als jij er meer lucht door krijgt en je er beter bij voelt, waarom dan niet. Ik hoop wel dat je medicinale cannabis hebt kunnen scoren, of is de vaporizer voldoende om alle vervuiling eruit te halen die het middel kan bevatten als je het via de 'gedoogde' verkooppunten aanschaft? Dat is me nog niet duidelijk geworden en dat hoop ik dan maar.

Ik weet echter te weinig van de werking af om te gaan beweren dat je beter cannabis kunt gebruiken dan de regeliere middelen die bij longziekten worden voorgeschreven. Maar ik zou willen dat het waar was dat een zo natuurlijk middel je kan helpen. Ik vind bijvoorbeeld vooral de inhaler met luchtwegverwijders en ontstekingsremmers heel slecht voor de gezondheid, vooral als ik aan de effecten op de langere termijn denk. Bovendien werken deze middelen zijn juist slaapverstorend, wat niet best is voor ons afweersysteem. Maar zoals gezegd: ik weet er echt te weinig, dus ook hier geldt de vraag naar wat het op de langere termijn met je doet. We zijn vaak zo uit op directe verlichting van onze klachten, dat wij daar niet graag over na willen denken. Als jij beter geÔnformeerd bent dan zou ik dat graag van je vernemen. Hoe zit het bijvoorbeeld met de gewenning? Heb je op de langere termijn niet steeds meer van dit middel nodig?

Als je over verslaving praat, dan zijn velen van ons helaas verslaafd aan vele geneesmiddelen. Ik zou bijvoorbeeld niet eens in leven blijven als ik mijn schildklierhormoon niet meer zou kunnen bemachtigen, wat ik soms een heel enge gedachte vindt. Dus 'wat is verslaving' is voor mij een discussie apart.

Groetjes,
Ini

Ik heb jaren lang geblowd en dat is schadelijk ( 1 joint is 15 keer schadelijker dan 1 sigaret) De vaporizer wordt ook voorgeschreven bij mensen die het op recept krijgen odat dit de schoonste en de prettigste manier is om het middel te gebruiken. er zijn diverse onderzoeken naar gedaan. Medicinale cannabis op recept is 2 maal zo duur voor de patient dan gewoon naar de koffieshop gaan (ik bestel altjd via internet en krijg het dan keurig thuisbezorgd) In een goede koffieshop kunnen ze je ook beter adviseren over de werking van de diverse soorten.

Over de gewenning: cannabis is minder verslavend dan alcohol, van lichamelike gewenning is geen sprake , van geestelijke gewenning wel.

En nogmaals cannabis is geen geneesmiddel en je moet absoluut geen voorgeschreven medicijnen achterwege laten. wel vind ik het bij hoofdpijn en andere pijntjes vaak beter om ff wat cannabis te pakken dan een "echte "pijnstiller hetzelfde geld voor slaapmidelen, op cannabis slaap ik een hele nacht lekker door en het mooiste is dat je 's morgens wakker wordt en nergens geen last van hebt (geen katerachtig gevoel zoals dat bij alcohol wel vaak het geval is).

Veel mensen eten cannabis of zetten er thee van, dit kan ook maar is moeilijker te doseren omdat de efecten dan even op zich laten wachten.

Hopleijk heb ik hier wat vragen mee kunnen beantwoorden?

MVG

Tjeez
tjeez

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op ma dec 08, 2008 1:00 pm

Ik ben een vervent beluisteraar van radio 1 De ochtenden, en in deze programma's komen diverse interessante discussies aan de orde. Zo heb ik o.a. meerdere malen discussies over cannabisgebruik gehoord en de voors en tegens van het al dan niet kweken ervan voor zgn. medicinaal gebruik. Ik vind het persoonlijk heel jammer dat er voor mij niet echt is uitgekomen wat je beter kunt gebruiken, als je de prijs er even niet bij betrekt. En dat is eigenlijk alles wat ik erover te zeggen heb.

Verder zou ik het ws. al lang hebben geprobeerd, als ik maar had durven inhaleren (ik heb dan ook nooit gerookt). Want waarom zouden mensen wel roken en drinken, maar cannabis verfoeien: ik zie het verschil niet. Je kunt tenslotte aan alles verslaafd raken als je jezelf niet in de hand houdt, zelfs aan dit forum :-).

Groetjes,
Ini

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

reactie Aly

Bericht  Aly op ma dec 08, 2008 1:41 pm

Hallo Ini
Natuurlijk ben ik het met je eens dat je overal verslaaft aan kunt worden .Maar om nu aan de illegale hennep te gaan lijkt mij niet zo,n goed idee .Als je de gevolgen van cannabis wilt weten kijk dan naar www.gezondheid.be , daar lees je dat ze niet echt zo onschuldig zijn als jullie het voordoen .Als je normaal al een hoge hartslag hebt ,word dit nog eens verhoogd door cannabis .Dus mensen met een zwak hart moeten dit zo niet nemen .Daarom is het niet een goed idee om het hier aan te bevelen .Maar ja jongen mensen hebben andere normen en waarden dan oudere ,
dat wil niet zeggen dat ze altijd beter zijn . Maar cannabis behoord nog steeds tot de illigale drugs .En kan mensen wel degelijk aanzetten tot het grijpen naar zwaardere middelen .En is wel degelijk verslavend .Want waarom vind ik dan op internet . Hoe kom ik van mijn verslaving af van cannabis ,dat zie ik daar ook staan nl. Dit moest ik even kwijt .Groet Aly. Rolling Eyes

Aly

Vrouw Aantal berichten : 580
Leeftijd : 82
Registration date : 22-04-08

Terug naar boven Go down

Bericht  tjeez op ma dec 08, 2008 2:11 pm

Aly schreef:Hallo Ini
Natuurlijk ben ik het met je eens dat je overal verslaaft aan kunt worden .Maar om nu aan de illegale hennep te gaan lijkt mij niet zo,n goed idee .Als je de gevolgen van cannabis wilt weten kijk dan naar www.gezondheid.be , daar lees je dat ze niet echt zo onschuldig zijn als jullie het voordoen .Als je normaal al een hoge hartslag hebt ,word dit nog eens verhoogd door cannabis .Dus mensen met een zwak hart moeten dit zo niet nemen .Daarom is het niet een goed idee om het hier aan te bevelen .Maar ja jongen mensen hebben andere normen en waarden dan oudere ,
dat wil niet zeggen dat ze altijd beter zijn . Maar cannabis behoord nog steeds tot de illigale drugs .En kan mensen wel degelijk aanzetten tot het grijpen naar zwaardere middelen .En is wel degelijk verslavend .Want waarom vind ik dan op internet . Hoe kom ik van mijn verslaving af van cannabis ,dat zie ik daar ook staan nl. Dit moest ik even kwijt .Groet Aly. Rolling Eyes

Met alle respect voor jouw mening maar dit zijn echt al achterhaalde zaken. En daarbij hoort cannabis in Nederland niet tot illegale producten, dat het mensen zou aanzetten tot zwaardere middelen daar zijn al jaren de experts het over eens dat dat klinklare onzin is , immers iemand die afentoe eens een pilsje drinkt gaat toch ook niet over tot drank met een hoger percentage?? of moet je om alcoholisme te voorkomen bier ook maar gaan verbieden?? Als je googled op Medicinaal gebruik van Cannabis kom je bij sites uit waar goed onderbouwd wordt uitgelegd waarom het klachten kan verlichten.Het is al jaren voor heel veel mensen de enige manier om nog een beetje een leven te hebben bij een ernsige ziekte.En daarbij is het hetzelfde als de op deze site wel geacpteerde homeopatische middeltjes , ook deze kunnen soms wel eens schadelijker zijn dan je denkt, Cannabis is ook een natuurproduct en bij JUIST gebruik daarvan kun je er van profiteren,

Dit soort reacties was precies de reden dat ik het eerst niet wou plaatsten. Oja op internet zie ik ook mensen staan die sexverslaafd zijn en verslaafd zijn aan chocolade, je kunt echt overal geestelijk verslaafd aan raken, FEIT is dat 1 glas bier verslavender is (lichamelijk en geestelijk) dan het roken van 1 joint.

Hopelijk ben je bereid om eens te kijken naar onderzoeken die er gedaan zijn naar de heilzame werking van Cannabis en begrijp je ook dat ik het niet promoot maar dat ik aangeef dat ik er soms verlichting van heb,

MVG

Tjeez
tjeez

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op ma dec 08, 2008 4:21 pm

Er is inderdaad de laatste jaren veel onderzoek naar dit middel gedaan, en gelukkig maar. Daar heb ik zo het een en ander van meegekregen, en ik ben redelijk goed geÔnformeerd. Het had vooral mijn belangstelling omdat het juist door het verbod erop zo snel als 'fout' wordt bestempeld, terwijl het niet verboden is om alcohol of andere verslavende middelen te kopen hoewel het effect daarvan heel ernstig kan zijn als je geen maat weet te houden. Laten we het vooral niet over roken hebben, want daar kan ik furieus over worden. Dat je door cannabis makkelijker zou gaan experimenteren met andere, veel zwaardere drugs, is geen wet van Meden en Perzen, en ook niet bewezen. In elk geval is canabis naast genotsmiddel, ook nog eens bekend geworden vanwege de medicinale werking. Er is heel wat aan vooraf gegaan, heel veel leed en lijden, voor er toestemming van de overheid kwam om hennep te laten telen door een legaal bedrijf. Voorheen moest de doodzieke mens sluipend als een dief in de nacht door het leven om aan z'n broodnodige 'stuff' te komen.

Als je het middel nu eens vergelijkt met wat dokters legaal voorschrijven aan chemische middelen zoals: kalmeringsmiddelen, antidepressieva en slaapmiddelen? Dat is pas beangstigend. Voorschrijft onder controle? Nou, vergeet het maar! Recepten worden met het grootste gemak 'jaar in jaar uit' herhaald, en niemand die er ingrijpt. Wat dat met je lichaam doet is erg verradelijk en schadelijk. Het afkicken van valium is vele malen erger en moeilijker dan van heroÔne (en daar hebben we het hier niet eens over)! En als mensen eenmaal slaap- en kalmeringsmiddelen slikken, hebben ze steeds meer van dat spul nodig, omdat het al snel niet meer werkt.

Maar ik snap hoe moeilijk het is om een eenvoudig en natuurlijk middel als cannabis (als er tenminste niet mee is gerommeld) als iets normaals te beschouwen, iets waar je veel baat bij kunt hebben waar reguliere middelen falen of voor extra verlichting van klachten. Dit er omdat lange tijd zo'n taboe op rustte. Bedenkt dan toch dat er mensen zijn die geen levenswaardig bestaan zouden kunnen lijden als zij dit middel niet konden gebruiken. Ik breek een lans ervoor om cannabis uit de taboesfeer te halen. Evenzogoed moeten wij er voorzichtig mee omgaan, net zoals met alle middelen. Maar leg die verantwoordelijkheid bij ieder mens persoonlijk!

Voor dit alles een eigen leven gaat leiden: Tjeez, jij zult je zo redenen gehad hebben om je bericht hier plaatsen, al verwachtte je tegengas. Omdat ik dat ook verwachtte, was ik er als de kippen bij om in elk geval te zorgen dat iemand die hier naar alle waarschijnlijkheid behoorlijk serieus genomen wordt, er een visie op geeft (ik dus). Maar mijn vraag is nu aan jou: was het je bedoeling om ermee aan te geven dat de be-patiŽnt zou kunnen overwegen of hij/zij ook baat bij dit middel kan hebben? Zo heb ik je bericht tenminste geÔnterpreteerd. Graag je reactie.

Al met al verwacht ik dat de meningen hierover uiteen zullen blijven lopen, wat logisch is: we zijn niet allemaal gelijk en we hebben recht op een eigen weloverwogen visie.

Groet,
Ini

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  tjeez op ma dec 08, 2008 4:49 pm

Ini moderator schreef:

Voor dit alles een eigen leven gaat leiden: Tjeez, jij zult je zo redenen gehad hebben om je bericht hier plaatsen, al verwachtte je tegengas. Omdat ik dat ook verwachtte, was ik er als de kippen bij om in elk geval te zorgen dat iemand die hier naar alle waarschijnlijkheid behoorlijk serieus genomen wordt, er een visie op geeft (ik dus). Maar mijn vraag is nu aan jou: was het je bedoeling om ermee aan te geven dat de be-patiŽnt zou kunnen overwegen of hij/zij ook baat bij dit middel kan hebben? Zo heb ik je bericht tenminste geÔnterpreteerd. Graag je reactie.

Al met al verwacht ik dat de meningen hierover uiteen zullen blijven lopen, wat logisch is: we zijn niet allemaal gelijk en we hebben recht op een eigen weloverwogen visie.

Groet,
Ini

Ini, ik stel het bijzonder op prijs dat jij openminded kijkt naar alles wat er te krijgen is op medisch gebied.

Wa mijn doel met het plaatsen van het bericht was? idd om mensen er in ieder geval op te wijzen dat er misschien wel een mogelijkheid is om bepaalde klachten (die ik persoonlijk heb en waarover ik hier ook vaak lees)iets te kunnen verlichten op een in mijn ogen onschuldige manier (als je er op een verantwoorde manier mee omgaat natuurlijk) de meeste mensen zijn van het bestaan van cannabis op de hoogte maar weten niet dat het ook een andere werking heeft dan puur genotsmiddel.Ook wou ik met mijn berichtje wijzen op het bestaan van vaporizers , die LET OP niet alleen bedoeld zijn voor cannabis maar ook vaak gebruikt worden voor andere kruiden etc etc. Er zijn namelijk best veel kruiden die een goede werking op je longen zouden hebben maar daarover weet ik niet precies welke .

Er zijn op internet diverse onderzoeken te vinden (google op mediciale wiet of cannabis) waaruit regelmatig blijkt dat cannabis ook ervoor kan zorgen dat je makkelijker slijm kan ophoesten, het is ontspannend en het werkt ook als pijnstiller. Maar ik weet ook dat je niet altijd cannabis kan gebruiken omdat je er niet mee kan autorijden, werken en dat soort dingen, maar als het kan dan gebruik ik liever cannabis dan een "onschuldige "pijnstiller.

Het is absoluut niet mijn bedoeling om hier reclame te maken of het misbruik van welke drugs dan ook te promoten.
tjeez

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op ma dec 08, 2008 5:24 pm

Hallo Tjeez,

Ik probeer naar alles in het leven zo open minded als mogelijk te kijken, omdat het nu eenmaal mijn instelling is en ik ben ook nog eens breed geÔnteresseerd en vooral nieuwsgierig. Maar dank je wel.

Je antwoord geeft mij duidelijk aan dat je inderdaad de oprechte bedoelingen hebt die ik uit je woorden meende op te kunnen maken. Als ik zou durven inhaleren (ik heb nooit gerookt), heb jij mij in elk geval voldoende overtuigd om het middel ook eens te gaan proberen. Zeker op het moment, nu mijn hoofd zo vol zit van de kou die ik heb opgelopen: wie weet, helpt het daar ook voor. Ik hoop dat je ook anderen weet te bereiken met je boodschap voor als de nood aan de man is, zodat je niet voor niets je nek hebt uitgestoken. Ik bewonder je moed.

Ik zend je een PM

Groets,
Ini

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne moderator op di dec 09, 2008 11:07 am

Hoi Tjeez,

Bedankt voor je openhartigheid ! Ik ben erg benieuwd naar de verhalen over cannabis, ik ga het een en ander eens nazoeken als ik meer tijd heb.
Ik heb nl een groot slaapprobleem, er zijn dagen dat ik 2 dd moet vernevelen om mijn slijm op te lossen, dit vernevelen kan niet zonder Ventolin in het app te doen en die Ventolin maakt me hyper (hartkloppingen, trillen ed) en daardoor slaap ik slecht (het was vannacht weer 4.00 en dit trek ik niet langer zo. Gister gesprek gehad met de longarts en ik ben van de ene puffer (seretide ) over gezet op een nwe (Fortes) die zou minder bijwerkingen hebben, ik mag proberen wat minder Ventolin in het app te doen, maar het probleem is dat de slijmverdunner als bijwerking benauwdheid heeft en dan de slijm wel dun is maar niet goed uitgehoest kan worden. En zonder vernevelaar met med kan ik niet.
Nu slik ik dus af en toe slaapmed, maarja dat is ook niet alles.

Ik vind het goed dat iedereen zijn ervaringen hier neerzet, of het nu wel of niet veslavend is, we zijn allemaal grote mensen en moeten allemaal eigen keuzes maken, aldan niet gebaseerd op normen en waarden.

Nou Tjeez, nogmaals bedankt voor je verhaal, of het wat voor mij is weet ik niet, ik ga het in iedergeval eens onderzoeken en als ik vragen aan je heb dan hoor je me nog.

Groetjes Yvonne
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 42
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Go down

Bericht  rita op wo dec 10, 2008 12:16 pm

Hallo Tseez,
Ik bewonder je openhartigheid en jij spreekt over dingen waar wij wel over denken maar niet zeggen.
Op de vrt tv is een uitzending geweest over mensen die met kanker leven, ťťn ervan had al 9 jaar te kampen met borstkanker met uitzaaiingen, die mevrouw liet ons zien hoe zij over de grens haar canabis ging kopen. Zij greep ernaar omdat ze de pijn niet onder controle kreeg met de huidige medicijnen. Zij maakt er thee van en dronk een paar kopjes per dag. En zo zag ze weer een beetje licht in haar leven. Zij heeft 2 jonge kindjes en wil ook nog voor hen kunnen zorgen zolang het nog kan en hen ook voorbereiden voor als zij er niet meer is.
Het is eigenlijk een schande dat dit nog niet als medicijn kan worden aanschouwd, het is pure concurentie.
Mijn man heeft ook altijd heel veel pijn, heeft een hernia, en krijg alle 6 maanden een coctail ingspoten rechtstreeks in de wervel, is dit dan beter? Hij heeft er ook al aan gedacht om canabis te gaan halen in Holland en ik ben heel blij dat ik via jou een beetje ingelicht ben.
Dank je daarvoor,
Rita

rita

Vrouw Aantal berichten : 75
Leeftijd : 60
Registration date : 20-07-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven