Gesloten buitenwagen

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Gesloten buitenwagen

Bericht  Gast op do okt 23, 2008 7:03 am

Ik heb na mijn laatste ziekenhuis bezoek in gesprekken met mijn longarts gezocht naar middelen om het mijn leven makkelijker te maken. Ik heb bijv. geen rijbewijs en deed alles op de fiets, dus ook bij slecht weer. Ik heb daarop een aanvraag gedaan bij de gemeente voor een gesloten buitenwagen. In eeste instantie zei de gemeente dat ze deze eigenlijk nooit verstrekte, maar ze namen de aanvraag wel in behandeling, en na een gesprek met een medisch adviseur van de gemeente en een brief van mijn longarts werd de aanvraag zowaar goedgekeurd. Ik heb een pgb gekregen voor de aanschaf, onderhoud en verzekering van een wagen, en deze staat ondertussen voor de deur.

Ik ben er erg blij mee..........en het geeft ieder geval een stukje vrijheid.

Rahim

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

RE: vervoer

Bericht  Gast op do okt 23, 2008 7:07 am

Hoi Rahim,

Wat goed om te lezen dat de gemeente jou serieus neemt.
Nu ik dit lees ga ik ook wat proberen.
Wij hebben namelijk nog gaskachels, zou centrale verwarming kunnen aanvragen.
Wie weet.

Groetjes Ineke

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Re: Gesloten buitenwagen

Bericht  Mireille mod. op do okt 23, 2008 8:11 am

Hallo Rahim

Ik zou zeggen 'hoed af voor de gemeente' wat heb jij geluk van zo een geschenk te krijgen !

Zo kun je bij alle soorten weer toch buiten hť. Ik zou het ook niet zien zitten zonder auto, maar heb wel alles
zelf moeten betalen. (heb wel rijbewijs)

Heel veel geluk ermee, en vrijheid !

Groeten
Mireille

Mireille mod.

Vrouw Aantal berichten : 121
Leeftijd : 70
Registration date : 03-06-08

http://aime.de.graeve@pandora.be

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op do okt 23, 2008 8:37 am

Wat een feestje Rahim! Ik ben vorig jaar bezig geweest zo'n autootje aan te schaffen, maar de gemeente bij ons wil niet eens een beetje meewerken bij het verkrijgen van een parkeervergunning. Ik een tweedehands wagentje op het oog en al 'ja' gezegd tegen de verkoper. De dat daarop ging ik naar het gemeentehuis en toen kreeg ik te horen dat ik max. 7 weken kon wachten eer er een besluit zou vallen of ik al dan niet een parkeervergunning zou krijgen. Omdat ik niet wist waar ik het autootje dan voor zo lange tijd een beetje veilig kon stallen (jongelui zijn er gek op: het is hot het is in), heb ik de koop maar weer afgezegd. Gehuild heb ik erom. Juist voor mij is zo'n wagentje bijzonder handig, omdat ik zo graag landschapsfoto's maak, maar middenin de stad woon.

Wat ik me afvraag eigenlijk is waarom jij dit een gesloten auto noemt. Betekent het dat je hem dicht kunt zetten zodat je niet alle fijnstof en dieselstank van anderen onderweg naar binnen krijgt? De auto van mijn man kan daarvoor afgesloten worden en dat is vaak hard nodig.

Nou, gefeliciteerd hoor! Ben zowat jaloers op jou. Mag wel even hŤ?

Groetjes,
Ini

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op do okt 23, 2008 8:55 am

Nee hoor, de term gesloten buitenwagen is de officiele benaming van zo'n wagen. De open wagens zijn de scootmobielen en de gesloten wagens zijn bijv. de Canta die door de meeste gemeentes worden verstrekt. Maar omdat sinds begin dit jaar het ook in een pgb vorm mag, kon ik er zelf 1 uitzoeken...........en deze van JDM is net wat luxer en mooier. Verder zijn er gewoon wettelijke eisen waar zo'n wagen aan moet voldoen. Ik heb de wagen juist gekregen vanwege het argument dat ik gevoelig ben voor bepaalde weersinvloeden, en niet omdat ik slecht te been zou zijn. Mijn longarts heeft ook hier heel veel in betekent en ben deze dan ook zeer dankbaar...........hij doet voor mij echt een stapje harder en dat waardeer ik echt.

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op do okt 23, 2008 9:02 am

Oh ja, ik begrijp het nu. En ook dank voor je advies, ik zou mijn longarts eveneens kunnen vragen. Helaas is het bij mij niet zo dat ik buiten MOET zijn voor iets anders dan alleen mijn eigen genoegen. Ik ben echt een buitenmens, en voel me nu constant opgesloten. Maar dat zullen ze dan wel weer op de psyche gooien.

LongpatiŽnt 2 hoog opgesloten in binnenstad van Dordrecht... geek

Ini

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op do okt 23, 2008 9:05 am

Maar daar is de wagen nou juist voor bedoeld, hij moet je meer zelfstandigheid bieden en meer vrijheid. Men vraagt tijdens de aanvraag waar je hem voor nodig hebt..........en dan is niet de bedoeling dat je aangeeft voor naar mijn werk gaan, maar juist voor de kleine dingen.........een keertje naar de stad, familie of vriendenbezoek, gewoon even uit huis te zijn. IK zou zeker een poging wagen, je verdient het :++:

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Gast op do okt 23, 2008 9:20 am

Okay, dank je wel hoor voor je tips. Ik moet de longarts mee zien te krijgen. Ik heb nog een schildklierziekte ook erbij, en e.e.a. geeft veel vermoeidheid, zodat ik slecht reizen kan per trein. Alleen mijn huisarts vind dat alles in mijn psyche zit, dat je niet beperkt bent door be en ook niet door die schildklier, wat absoluut niet waar is: ik lees fora voor beide ziektes hoe men zich voelt....

Doeg,
Ini

Gast
Gast

Terug naar boven Go down

Bericht  Yvonne moderator op do okt 23, 2008 1:40 pm

Hoi Rahim,

Wat een mooie zeg ! Ik snap dat je er blij mee bent, zeker met de winter voor de deur. En wat goed dat je gemeente meegewerkt heeft, je hoort meestal anders.
Veel plezier ermee, maar dat gaat zeker lukken !

Groeten Yvonne
Yvonne moderator
Admin

Vrouw Aantal berichten : 283
Leeftijd : 42
Registration date : 16-05-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Bonne Coeur op do okt 23, 2008 9:24 pm

Super dat je die wagen vergoed hebt gekregen hoor !

Ik heb zelf ook een aangepaste auto maar heb die compleet zelf moeten bekostigen,Daar vergoedt mijn gemeente helemaal niets aan, al jaren niet meer.

Dus super dat ze dat bij jou nog steeds wel doen

groetjes
bonne coeur

Bonne Coeur

Vrouw Aantal berichten : 47
Leeftijd : 47
Registration date : 01-10-08

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down